Představení ES8 SUV jako stimul pro akcionáře
Nedávno čínská automobilová firma Nio, s podporou technologické společnosti Tencent, zaznamenala významný nárůst ceny svých akcií na burze v Hongkongu. V pondělí akcie vzrostly téměř o 15 %.
Tento pozitivní trend se přenesl i na americký trh, kde akcie za posledních 5 dní poskočily o 29 % a v rámci dvou dní vzrostly o více než 23 %. Základním faktorem tohoto optimismu je uvedení nového modelu ES8 SUV, který se na trhu objevil 21. srpna.
Tento nový model, který se prodává za 308 800 jüanů (přibližně 43 tisíc dolarů) s předplatným na baterii, je jedním z nejlevnějších SUV, které Nio nabízí. Pro srovnání, ceny prémiových SUV Nio se obvykle pohybují mezi 338 000 až 768 000 jüanů.
NIO’s Premium Flagship #SUV, the All-New ES8, was officially unveiled and opened for pre-orders. The six- and seven-seater variants of the Executive Premium Edition are priced from RMB308,800 with battery subscription plan of NIO Battery-as-a-Service (#BaaS). pic.twitter.com/qA4VFvarb4
— Dr Fred Wu (@DrFredWu) August 22, 2025
Tímto dostupnějším modelem chce Nio přilákat širší spektrum zákazníků a zavést možnost flexibilního předplatného s bateriovým plánem, který umožňuje výměny a upgrady baterií. Nový model má být k dispozici zákazníkům koncem září.
The all new $NIO ES8 features an ultra high strength cage-like body structure and an intelligent restraint system, achieving the strongest passive safety in large three row pure electric SUVs. It is capable of withstanding the industry’s most challenging collision test. 💪 pic.twitter.com/Cgl0DfRpxa
— NIOnvo (@cool_cat1980) August 24, 2025
Intenzivní konkurence na čínském trhu s elektrickými vozidly
Na čínském trhu s elektrickými automobily roste tlak konkurence. Mnoho společností, včetně BYD a startupů s podporou technologických gigantů, představuje vozidla s podobnými vlastnostmi, avšak za příznivější ceny. Proto se Nio, které se donedávna zaměřovalo především na prémiové segmenty, rozhodlo rozšířit svou nabídku o nové značky.
Nedávno spuštěné značky Onvo, cílené na širokou veřejnost, a Firefly, zaměřené na mladé městské uživatele, odrážejí strategii oslovování širší klientely v prostředí s rostoucí cenovou konkurencí. Analytici označují tento krok za zásadní pro budoucí vývoj společnosti. Tvrdí, že „Nio musí spojit prémiový image s konkurenceschopností v cenově dostupnějších kategoriích“.
Navzdory výzvám, kterým bude Nio čelit, úspěšné uvedení ES8 naznačuje, že orientace na masový trh může přinést novou vlnu růstu.
TIP na článek: Návod na investování do ETF na index S&P500 prostřednictvím brokera XTB
Top brokeři

